Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spaderess
Jag har en väldigt konstig vibration på vänster sida fram. Vibrationen finns hela tiden o ökar i styrka med hastigheten.. tex om jag kör på en 50-sträcka och ligger i hjulspåren så känns det som om något vore löst i framvagnen(inget glapp, bara vibrationer), men svänger jag bara bort från hjulspåren så försvinner vibrationerna nästan helt..
Jag bad bilprovningen att kolla leder o bussningar i framvagnen extra noga vid senaste besiktningen utan resultat.. killen som kollade sa att min kärra var i väldigt bra skick i framvagnen...
Jag har bytt båda stabilisatorstagen + båda innre o yttre styrlederna och vänster hjullager utan framgång.. vad tusan kan det va då?

PS: Vibrationen känns inte alls när man sitter på höger sida. :cry:

EDIT: Har hittat felet.. bakre länkarmsbussningen på förarsidan är slut... den glappar inget i sidled(som besiktiningen kollar), den glappar upp o ner. Borde ha fattat det tidigare iom att den bussningen är en sjukdom på 850... och S70'n har samma konstruktion o samma länkarmar.. :oops:
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]