Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Nu har Jag rullat runt i DRIVe´n i 650 mil sedan nyår och kan väl se motorn som inkörd, förbrukningen börjar
räta upp sig och bli stabil, motorn går som den skall och allt är frid och fröjd så långt, men har börjat tröttna på
att den faktiskt är rätt så trött.

Vet att de var någon/några som skrämt upp sina bilar med RICA som det skrivits i forumet om men det var
ett tag sedan Jag såg något om det här, hur har de funkat för er sedan sist?
Är RICA en väg ut från vibrationer,protester i uppförsbackar på 70 vägar och allmän trötthet?
Det är några eller någon här som har haft motorproblem efter uppgraderingen och nu är det ingen som kan reda ut eller ta ansvar för detta.

Motorns grundläggande problem enligt mig - att den är så tom i botten - elimineras inte med uppgraderingen.

Jag skulle inte lägga 9000 på en uppgradering. För 20000 får man en D3 som är mkt piggare och har högre andrahandsvärde. Men det är ju för sent nu så jag tycker att du ska byta bil eller vänja dig:) Jag hade ett annat problem för några år sen med en 2,5T som drog hemska mängder bensin, efter köpet kan man inte mycket göra. Jag RICA-optimerade den och de utlovade 10 procent lägre förbrukning. Bilen blev piggare, drog mer soppa vid lugn körning och började rycka och ha sig. Sen laddade jag tillbaka originalmjukvara som gav lägre förbrukning än bilen haft från början.

Om en bil är för slö eller för törstig så kan nog inte en optimering riktigt reda ut situationen...

PH

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!