Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Linus12
Hej jag läste tråden http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 97&p=60537 ang. bromsbyte
mycket bra skriven föresten,
Jag undrar nu om någon vet vart man kan köpa navmutter och fettkapsel utan att bli ruinerad?
Jag ringde volvo och frågade men dom sålde inte lösa muttrar..man var tvungen att köpa en "hel sats"
för 1600 spänn! känns sådär om man bara vill ha en mutter!

/Linus
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är klart att Volvo säljer muttern lös! Du har ju tom artikelnr i tråden. Men det går bra att återanvända de gamla också.
Användarvisningsbild
av BRUTUS
Som alla sKrivit, men då undrar jag har du förstört muttern och gängorna ? då kan du ändå köpa billigt på skroten eller privat, stressa inte, allt måste inte köpas nytt för å fungera perfekt. Så kolla upp allt i lung å ro. Mvh BRUTUS :D
Användarvisningsbild
av emwtur
Köpte mutter på volvo för ca ett år sedan - inte dyrt - kommer inte ihåg priset exakt.
Sedan har ju äldre 740 en annan lagerkonstruktion med lösa lager - och där kan man återanvända muttern utan problem.
- du skriver inte vad du har för bil !

men som sparks oc hbrutus säger - går bara muttern trögt att dra på ( man skall inte kunna dra in den ända till lagret med bara handen ) så kör med den gamla !
/emwtur

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Värde på på min V60

Nu är det dags att uppgradera till en nyare V[…]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]