Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Waller82
Fins det guide for hvordan man kobler til spotify via Bluetooth i bilen? Har IPhone 4 og Premium-stereo. Steg for steg, jeg får det ikke til, kun handsfree, ingen musikk...!!
Användarvisningsbild
av kave
Waller82:
Steg 1, Köp en helt ny XC70 2012 när den kommer ut eftersom det inte går alls på tidigare årsmodeller.
Vill du spela musik från spotify, använd en AUX kabel.
Vill du spela musik från iPod, anslut via USB och styr med stereons knappar.
av Waller82
Hehe! Med våre norske priser på biler, var alternativ 1 et dyrt alternativ... ;) Ny pris i 2008 på min bil var nesten 900 000,- NOK.

Da blir det aux/usb.

/Mads
Det går utmärkt att spela spotify från iphone via USB,
jag gör det varje dag på min V70 II 2011, dock funkar inte rattknapparna och displayen visar iPod läget,
pillar jag på rattknapparna så stannar spotify och iPod startar.
av Bitez
900.000 Nkr?????? Hur kan man betala så mycket pengar för en volvo????? Jösses....
av Bitez
efter ett par dagars flitigt användande av ipod uttaget i min bil så förstår jag fortfarande inte varför man skulle vilja beställa en vid nyköp... På min tidigare bil så kunde jag trycka in ett usb minne med mp3 låtar, o kunde ratta dessa via stereon.

Varför ska man då behöva koppla in en ipod, för att kunna ratta den med bilens stereo, när man ändå kan göra det, fast via usb'n... (fan blev lite knepigt skrivet)

2. Då jag kopplar in min iphone i ipod uttaget så laddar den inte, dock så gör den det om jag använder ladd kabeln och trycker in i usb uttaget... skumt!

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]