Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Asak
HEJ
Nu har man investerat i en 240 -88.
Enda stora felet på den är att det inte går att lufta ena oket bak enl. tidigare ägaren.
Han har bytt ok runt om till nya och reduceringen och huvudcylindern är bytt till begagnat.
Trots detta så fick han inget tryck på vänster bak , där kom jag in i bilden...
Slog till och köpte av honom bilen som ser riktigt bra ut för att ena sonen ska få ta den när han fixat körkortet.

Nå'n som har ett tips på bromsarna innan jag börjar riva ?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag förmodar att du öppnat luftningsnippeln vid vänster bak men att inget över huvud taget kommer när du försöker lufta. Detta indikerar en dåligt fungerande bromshuvudcylinder alternativt reduceringsventilen men det troligaste är bromshuvudcylindern. Det kan vara så att någon eller bägge de begagnade delarna är felaktiga. Finns också en möjlighet att bromsslangen vid vänster bak är felaktig, gummit inne i slangen kan ibland kollapsa och stänga till.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Asak
Min tanke var också först att det var en slang men det är ju rör ända ut , eller?
Sen så smög det in ett fel , det är Höger sida bak men det har nog ingen betydelse...
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nej det jag skrev gäller ändå förutom slangen som ju var ett rör. :mrgreen:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Asak
Har inte ens kollat ännu då bilen nyss kom hem.
Vet ju inte hur förra ägaren luftat men vi kommer att göra ett luftnings försök innan felsökningen.
Alla tips mottages varmt!
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]