CarMan skrev:För att vara helt säker måsta man göra en fyrgasmätning, du har inte alla mätvärden med där!
Men det ser helt klart ut som om katten inte finns, sånna där värden får man utan kat.
men du bör även kolla vad som tagit kål på katten. den pajer om bilen går för fett!
om du ska montera eftermarknads katt, så räkne med att få svetsa & baocka en del rör = minst en heldags arbete, istället för en timme!
Jag skulle aldrig ens tänke tanken!
kan inte du berätta för mej.. vilken den fjärde gasen är?..
för att montera en eftermarknadskat så behövs en 20 cm rörbit inte ett dugg mera.. sen en svets.. och på mindre än en timma så är allt löst..
Du är ju för original? kan du berätta en sak för mej rent logiskt nu utan smutskastning.
jag har en 855 T 94.. ett katbyte innebär byte av främre rör komplett.
Röret inkl kat har en kostnad på 9200kr utan jobb.
En sportkat i mina kretsar kostar ungefär 2000kr den är metallisk och tål till och med en viss mängd olja.. en bra investering för en turbo bil där hettan är ett problem och olja kan komma om man tänjer gränserna..
den katten.. + 20cm rör samt en svets.. tre sömmar.. och voila en ny kat på bilen.. in med mätning och voila det är lagligt.. för den som använder dubbla lamda gäller det ju lite annorlunda då dom bör ha en annan kat för att inte lamda2 ska få spelet..
Nu till det fina i kråksången... kissen som säljs till min bil ¨råkar vara en mycket gammalmodig konstruktion.. det finns bättre kissar alltså..mycket bättre för att vara exakt.
Ändå,, säljer volvo hemskt gärna en gammalmodig kisse till mej för 9000spänn.. är det väldigt logiskt att sälja på mej gammal skit?.. för 9000 spänn och säga att original är bäst?