Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoV70T
Hej!

Har en V70 99:a 2,5 T... Besiktiga idag och han tyckte att reflektorena i huvudstrålkastarna var dåliga. Det är 2:A året de klagar på dem. Så nu har jag bestämt mig för att skaffa nya. Är Skruvat:s lycktor något att ha?

Sen undrar jag över dämpare och fjädrar bak. Den har börjat hänga i ena sidan. Bilen har gått ca 17000 mil.

Funderar på förstärkta fjädrar så kallat "husvagnsfjädrar".. Blir bilen väldigt stötig eller det är ingen större skillnad än orginal. Vilka fjädrar skall sitta där orginal. Gubben på Volvo mumla om att man skulle titta på fjädern och så var där en färg kod ex: röd, grön , vit. Då jag har tectylat den så går det inte se någon etikett där.

//Mattias
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Köpte nya framlyktor hos skruvat i höstas och ja, de fungerar än så länge och ljuset är det inget fel på, blev en jäkla skillnad mot de gamla iaf.
Men ena lyktan var kass vid leverans, hade förmodligen fått en smäll, så det låg plastbitar överallt i kartongen. Dock var det inga problem att få en ny, tog några dagar extra bara.
Plasten känns dock lite billigare på något sätt. Passformen var helt ok förutom ställmotorerna för ljusbilden (som man flyttar över från de gamla lyktorna), bajonettfattningen sitter lite löst, blev till att fila ner de medföljande o-ringarna något och sätta ihop med de gamla också.
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]