Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
Hej hej

Söker efter lite tips på snygga fälgar till en XC70. Är ute efter 18". Har inte hittat någon fälg ännu som har gett mig en wow-känsla..

Så jag hoppas Ni kan komma med förslag på snygga fälgar...
av llesrof
Vad får du en "wow-känsla" av då? Gillar du diskret och smakfullt eller är du bara ute efter uppmräksamhet? Själv kör jag med dessa:
Bild
Bild
av Sharkbait
llesrof skrev:Vad får du en "wow-känsla" av då? Gillar du diskret och smakfullt eller är du bara ute efter uppmräksamhet? Själv kör jag med dessa:
Tack för bilderna!!

Vill ha ngt som sticker ut lite mera. Som inte är så "vanligt" på en XC70 kanske. Idag har jag vanliga Oreander 17" med sommardäck. Bilen är svart så jag vill ha silver även kanske grafitgrå men inte svart då jag tycker att fälgarna "försvinner" ihop med bilen.
Från start så var jag ute efter 18" men nu börjar jag även överväga 19" beroende på vad som gör sig bäst på bilen. Men 19" är smärtgränsen nådd..

Det finns många snygga fälgar med det gäller att fälgen passar på den höga XC70. Jag blev lite sugen på denna fälgen:

Bild

Men dem flesta som har denna fälg har sänkt sina bilar. Så jag blev lite osäker hur den gör sig på en XC70.. Gillar även Nitro Zenit fast att fälgen ser enkel ut med 5 ekrar men det största problemet är väl att den minsta dimensionen är 8,5 x 19..
GH EDITION EXCALIBER är rätt snygg. Påminner lite om Nebula fälgarna..
Användarvisningsbild
av SagaPer
Jeg planlegger å montere Volvo Fortuna 8 x 18" Diamond Cut med 235/50R 18 Conti CrossContact på min XC70 D5 Summum 2009:

Bild

Se mer info om min bil på VCCN forum: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16175
av Sharkbait
SagaPer skrev:Jeg planlegger å montere Volvo Fortuna 8 x 18" Diamond Cut med 235/50R 18 Conti CrossContact på min XC70 D5 Summum 2009:

Bild

Se mer info om min bil på VCCN forum: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=16175
Fin bil !!

Jo, jag tycker Volvo Fortuna Diamond Cut är snygga! Men jag antar att dessa inte passar rakt av på en XC70N -07 och att dem är väl dyra hos Volvo...

TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]

Blev ursnyggt. 👍

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]

V502.0D spridarfråga

Skandal!