Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markiica
Funderar på att montera en vinge på bilen, då den gör så stor skillnad tycker jag från bilder jag jämfört med bilar utan och med vinge.

Har kollat lite olika sidor med Volvodelar, som t.ex. Hova, Vparts och några andra som då har vingar till V70 II.
En har jag hittat i prisklassen för ca 1700kr och en 2700kr och vill man ha den lackerad så tillkommer 1000kr.
Är det någon som har en sån här vinge från dessa sidor, vad är kvalitén på dessa? Jag tror också att en lokal billackerare kostar lite mindre än den tusenlappen dessa försäljare tar för lack. Någon som vet en bra lackerare i Göteborg?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av smygaren
Hejsan!

Ska du betala 2700 för vingen o sen 1000 för lacken (villket är mkt billigt) så kan du ju lika gärna köpe en orginal monterad o klar för 3995kr på bilia.

Själv köpte jag en på blocket för 800kr och fick den lackad för 1500kr och passformen var kanon.
Det var en kille som köpte direkt från tyskland.

Dock synd att det inte finns bromsljus i V70II vingarna.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Honke
Eller så köper du en färdiglackad hos närmsta volvohandlare för ca 3000 och monterar den själv.
av KJH
Hej,

Har en originalvinge i PassionRed 612 lätt beg till salu för 2200kr

Mvh//Kalle, Örebro 070-5322216
av markiica
Tjena, nja det blir nog för långt att åka till Örebro från GBG sen tillkommer lackeringskostnaden också... Så det blir nog lite för mkt för mig

Räknat ut att bilden under semestern har rul[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]