Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har precis köpt mig en V70 classic -08 och tänkte skaffa mig Osram Night Breaker Plus till halvljuset.
Till dimljus funderar jag på Osram Ultra Life,Cool Blue eller Silverstar.
Tanken är ju att köra dimljuset dagtid för att spara på Night Breaker och då verkar Ultra Life som bästa val.
Men hur ligger det till med helljuset?
Står ju på tex Mekonomen med Xenon ljus,men kan jag ha det då jag inte har Xenon`?

Tipsa mig gärna om bästa valen
Min erfarenhet av Osram Night Breaker halvljus (H7) är att de går sönder inom 6-10 månader. 2-3 starter per dag. Väldigt bra ljus dock.

Kör nu Osram Light@Day (föregångaren till Ultra Life) i halvljusen. Betydligt mindre drag i dem men har hållit iaf sedan förra sommaren, får se hur länge de klarar sig...

Har NIght Breaker i dimljusen men kommer förmodligen att gå över helt till Ultra Life vid något tillfälle. Tycker dimljusen fram är tämligen värdelösa så där spelar nog ingen större roll vad man sätter i dem, bekvämare med Ultra Life då så man slipper byta så ofta (även om jag aldrig använder dem så Night Breaker kan nog få sitta kvar där ett bra tag).

När det gäller helljus så är Volvos original (= Sylvania) mycket bra. Bytte sommaren 2008 och de håller än trots en hel del långkörningar och mycket på/av. Bra drag i dem också. Har för mig att det var lite ovanligt med HB3-lampor (som det är i min V70N MY03) så därför fick det bli original, och de fungerar perfekt ännu. Ser att du har en nhare V70N och har för mig att helljuset är av lite annorlunda typ (H3 istället för HB3? min har en vinklad kontakt).

Apropå detta, finns Ultra Life hos några vanliga handlare? När jag köpte mina Light@Day hade de inte kommit ut till butiker ännu. Tacksam för tips!

Jag har funderat på att sätta en liten […]

Byta skärm V60 2013

Hej! Sitter med en Volvo V60 från 2013. Ty[…]

Har fått svar nu och det fungerar när d[…]

mäh skrev fel igår..342 är givetvi[…]