Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Satt kvar i bilen och lyssnade på musik via USB i dag när tjejen gick in och handlade och efter ett tag så när man stegade nästa låt tog den varannan låt och när man bläddrade bland låtarna och valde en så visade det att man spela den men föregående låt börja om, fast man bläddra och valde fler olika så kom den låt man spela innan man börja bläddra bland dom men om man böt låt med pilarna så funka det fast den hoppa ju varannan låt då ?:-/

Var och körde nyss en sväg och så länge man har igång bilen så funkar allt som det ska och ett tag efter man slagit av den.
Gjorde ett lite test innan jag gick in, slog av bilen och tog tid tills den började ta varannan och det var precis på en minut, testa 2 ggr. Start man sen så är allt som vanligt.

Kan någon mer testa detta speciellt ni som har T3/T4 om det har någon med dom 2 batterierna som dom har för start/stopp?!
Jag har provat 2 st usb minnen, formaterat flera gånger m.m Kan det ha med nån sovande enhet eller att den ger för lite ström till usb och den blir då knasig?

Kanske man måste fara och få lite uppdatering av prog.vara på volvo om det nu finns någon...

Mvh
Per
av pergrein
Var på volvo och testa i deras V60 T3 Demo och den gjorde precis lika efter 1 minut. Verkstan var ej öppen så man får göra ett besök där på måndag och höra om nått är på g eller om Volvo alls vet om detta problem. Provade även på deras S60 D3 Demo men den gjorde inte så.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av VolvoNille
vicster skrev:Yay, S60 FTW! :lol:

eller? :P

Jupp! ;)
av pergrein
Det har inte med att det är S60 eller V60 kan nog nästan med 100% säga att det är med motorerna T3/T4 att göra när dom har start/stopp systemet då verkar det vara en annan styrning till multimedia systemet och då har volvo missat lite i programmeringen... Nå det visar sig, ska göra ett besök på volvo imorgon.

Mvh
Per
av Tobbev
Har samma "problem" i min bil. Testade i dag.

Ser det dock inte direkt som ett problem eftersom jag sällan sitter och lyssnar på musik längre stunder utan motorn igång.
av pergrein
Okej, Tack för testet... Jag ska fara uppdatera prog.varan på volvo så får man se om det blir någon skillnad, men jag tvivlar...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Falstaff
Ett fåtal gånger har jag råkat ut för att den spelar föregående låt istället för den jag valt och som visas i displayen.

Har en D3a. Luktar mjukvarubugg i multimediasystemet.
av jejje
Jag har samma problem. kör min iPhone/iPod via USB så jag kan styra och få spellistor via displayen.
för att beskriva felet lite mer ingående.

DET SOM FUNGERAR:
1. gå in i en spellista
2. bläddra låtar
3. spela en låt
4. för att byta låt välj NÄSTA/FÖREGÅENDE på ratten/instrumenpanelen.

DET SOM INTE FUNGERAR.
1. gå in i en spellista
2. bläddra låtar
3. spela en låt
4. börja BLÄDDRA IGEN efter en annan låt i samma spellista för att byta låt
!!!!! NU BÖRJAR DEN GLÖMMA BORT VILKEN LÅT JAG SPELAR !!!!!

alltså det går inte att bläddra efter att du börjar lyssna på en låt i en spellista. enda som fungerar för att få rätt i displayen är att köra nästa/föregående bara

om man bläddrar igen så är det som sagt fel låt. även tids-längden på låten är fel.
är den nya låten 10minuter lång men låten som dispalyen visar är 5minuter. så står den på 5minuter men spelar som tur var iaf färdigt låten med tidsraden helt ifylld upp till 5minuter.

andra som har detta felet också??

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]

Instrument slocknar

Jag har en S80 -04 som helt plötsligt hela in[…]

Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]