Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Våren är nu här och snart åker 18" på igen.. äntligen! :) men mina stötdämpare har sjungit på sista refrängen hela vintern och dags att inhandla nya fram å bak, kan tillägga att jag ska sänka bilen med 30-40 mm.. Är det någon som har tips på vad för stötdämpare jag kan köpa? eller om ni vet någon återförsäljare som är riktigt bra? ifall ni själva har köpt och blivit riktigt nöjda allstså :)
Jag monterade dämpare från Mekonomen bak. De hade två olika jag köpte de lite dyrare i tron att de kunde vara bättre.Tror att det var Monroe. Fömodligen är de inte dyrare på Volvo men jag var besviken på att originalet var slut vid 8000 mil. Jag vill inte belöna dålig kvalitet så jag valde aktivt att köpa icke original. Så här långt, så 5000 mil funkar de utmärkt.
P1800 skrev:Jag monterade dämpare från Mekonomen bak. De hade två olika jag köpte de lite dyrare i tron att de kunde vara bättre.Tror att det var Monroe. Fömodligen är de inte dyrare på Volvo men jag var besviken på att originalet var slut vid 8000 mil. Jag vill inte belöna dålig kvalitet så jag valde aktivt att köpa icke original. Så här långt, så 5000 mil funkar de utmärkt.
Men du vet egentligen inte om de håller länge?
/greenbay
greenbay skrev:
P1800 skrev:Jag monterade dämpare från Mekonomen bak. De hade två olika jag köpte de lite dyrare i tron att de kunde vara bättre.Tror att det var Monroe. Fömodligen är de inte dyrare på Volvo men jag var besviken på att originalet var slut vid 8000 mil. Jag vill inte belöna dålig kvalitet så jag valde aktivt att köpa icke original. Så här långt, så 5000 mil funkar de utmärkt.
Men du vet egentligen inte om de håller länge?
/greenbay
Nja, det kan jag ju förstås inte hävda med full säkerhet men bilen hade gått 4700 mil när jag köpte dem och var väl inte rock solid i baken ens vid de milen. Jag ser inge tecken på att den här uppsättningen går samma väg. Vi får väl se!
Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]