Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gson81
Jag har bytt till dioder i hastighetshuset föra sommaren, allt fungerar bra förutom att dioden till trippelräknaren slocknade i vintras så jag bytte den. Sen igår jag skulle iväg med bilen så vart jag förvånad att den hade gått sönder igen. Dioder ska ju hålla bättre en lampor. Kan man sätta dit motstånd någon stans så det inte kommer strömspikar? Eller finns det någon annan lösning?
Om jag kommer ihåg rätt så skall du sätta ett motstånd på c:a 500 Ohm i serie med lysdioden.

Mvh GK
Vad är det för dioder? Enbart dioder eller är det värdiga som du köper från diverse olika sidor?
Hur som så hra ja samma problem. Det är inte dioderna i mitt fall utan att det är dålig kontakt på dom så att dom slocknar
gnestakalle skrev:Om jag kommer ihåg rätt så skall du sätta ett motstånd på c:a 500 Ohm i serie med lysdioden.

Mvh GK
Är det inte svårt att sätta ditt ett motstånd vid lampan, det sitter bara en lamphållare där.
greeeken skrev:Vad är det för dioder? Enbart dioder eller är det värdiga som du köper från diverse olika sidor?
Hur som så hra ja samma problem. Det är inte dioderna i mitt fall utan att det är dålig kontakt på dom så att dom slocknar
Jag köpte från realcar till allt utan hastigehetsmättare och varvräknare som jag köpte på diodhuset.
Den föra kollade jag om jag hade kontakt och det var det, det var dioden som hade gått sönder.
gson81 skrev:
gnestakalle skrev:Om jag kommer ihåg rätt så skall du sätta ett motstånd på c:a 500 Ohm i serie med lysdioden.

Mvh GK
Är det inte svårt att sätta ditt ett motstånd vid lampan, det sitter bara en lamphållare där.
Motståndet behöver ju inte trängas ända uppe vid sockeln du kan sätta den någonstans i strömmatningen till dioden.

Mvh GK
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]