Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvokungen
det blev fel i föra tråden
som sagt jag har en Volvo s80 2,4 av 1999 årsmodell har nu fått problem med generatorn och jag undrar om det går att bytta den själv ?:-/
Användarvisningsbild
av wissel
Hur märker du att Generatorn är kass?
av volvokungen
den laddar inte upp batteriet sätter i ett nytt batteri som är inladdat kan bara köra ett par mil sen läger bilen av
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle nog göra lite mer felsökning innan jag köper Generator för 2000 pengar faktiskt.
Sladdar o kontakter på rätt plats och i kontakt ?
Om du mäter med Multimeter vad visar den ?
Användarvisningsbild
av hollan
volvokungen skrev:det blev fel i föra tråden
som sagt jag har en Volvo s80 2,4 av 1999 årsmodell har nu fått problem med generatorn och jag undrar om det går att bytta den själv ?:-/
ja de e inte lätt och veta om du kan byta den själv :shock: jag vet ju att jag kan byta en sån själv ganska lätt och jag vet oxå att min mor inte kan byta en sån som sagt kan du skruva med bilar kan dy byta den kan du inte skruva med bilar kan du inte byta den
av volvokungen
kan nog skruva en del med bilar min fråga är om jag måste skruva bort servopumpen och lossa på ac-kompressorn för att få bort generatorn :lol:
Användarvisningsbild
av hollan
japp på bägge servo pump bort du viker den till sidan och skruva bort alla 4skruvar på ac pumpen

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]