Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus
Hej,

Är det någon som vet hur man går tillväga för att byta dörrpaneler på en s60?
Jag har idag träpaneler men har köpt aluminumpaneler istället. Hur får man bort insidan på dörren? Det sitter ett par clips runt om, som jag kan ta bort men det sitter fast ialla fall. På Bilia lyckas dom inte få fram en instruktionsmanual. (Dåligt ??)

Snälla, hjälp mig !!!!
Användarvisningsbild
av Magnus
Jag skickade ett mail till Volvo. Dom mailade en PDF-fil med instruktioner.
Strålande Volvo !!!!!!
Användarvisningsbild
av greeeken
Du kan ite skicka pdf filen till mig då?
Användarvisningsbild
av Magnus
Trots monteringsanvisning får jag inte det att funka....hur f-n får man bort insidan på framdörrarna. De sitter fast någostans kring dörrhantaget.

Finns det inte någon som bytt paneler och vet hur man gör ?

/M
Användarvisningsbild
av Sparkz
Två skruvar i dörrhandtaget, pilla loss plastbiten utanpå men en liten skruvmejsel.
Alltså det fasta handtaget du stänger dörren med.
Användarvisningsbild
av Magnus
Vilken plastbit ? Hela hantaget är väl gjutet i ett helt stycke ? Jag tror jag blir tokig !!!

/M
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
inte helgjutet handtaget på insidan av dören har ett lock det är den ytre biten av handtaget den måste du ta los den ska dras rakt utt bara sen har du 2 skruvar där under anars får du allt slita för att få bort den :lol:
Användarvisningsbild
av Magnus
Tack för tipset. Jag lyckades häromveckan att ta bort handtaget och lossa hela dörrpanelen. Mission completed !!!!
av BlackbirdCaD
Hehe tänkte återuppliva en sisådär 9 år gammal tråd..
Antar att om man vill byta ut dörrpanelerna på en S60 idag så måste man hitta det på skroten eller nåt sånt krångligt?
Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg

Du er inne på noe der. Jeg trodde ikke jeg s[…]

Ingen bromsverkan höger fram

En V70 2.4 170hk 2003. Bilprovningen visar perfekt[…]