Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daaalmaasen
Tjena,

Söker en bra trimbox att använda på mina två V70N 140 hk -05 & -06.

Någon som vet om någon box jag kan använda på dessa två bilar utan att behöva ha två boxar? :wink:

/Patrick
Användarvisningsbild
av kvantskum
V70N 140 hk? Bensinmotor??
Om det är en sådan så får du gärna skriva och berätta hur du tänkt koppla in en box på dessa.. :roll:

Dieselmotorer:
Om du gör en sökning på forumet så hittar du spaltkilometer med svar om var dessa "fulboxar" hör hemma.
- I soptunnan.
Behövs det en speciell fordonsanpassning för skräp för enbart manipulerar bränsletryckssignalen? - Nej.
av Cedrix
Hur hade du tänkt med en box till 2 bilar?

Om det är en sådan box som uppdaterar mjukvaran typ PPC, så "gifter" den sig med den första bilen och går då inte använda på någon annan sedan.

Har själv kört med en "fulbox" i 15000 mil nu utan det minsta problem, men vist får man ut mera kräm ur motorn om man byter mjukvara så både turbo och insprutningen ger mera, men detta sliter troligen mer på grejorna också.
av Daaalmaasen
Cedrix skrev:Hur hade du tänkt med en box till 2 bilar?

Om det är en sådan box som uppdaterar mjukvaran typ PPC, så "gifter" den sig med den första bilen och går då inte använda på någon annan sedan.

Har själv kört med en "fulbox" i 15000 mil nu utan det minsta problem, men vist får man ut mera kräm ur motorn om man byter mjukvara så både turbo och insprutningen ger mera, men detta sliter troligen mer på grejorna också.
Det är just det jag undrar över - om det finns grejer som INTE "gifter sig" utan kan vara otrogna! :wink: Båda bilarna har idag samma prg. vara. så varför inte?
/P
av Daaalmaasen
kvantskum skrev:V70N 140 hk? Bensinmotor??
Om det är en sådan så får du gärna skriva och berätta hur du tänkt koppla in en box på dessa.. :roll:

Dieselmotorer:
Om du gör en sökning på forumet så hittar du spaltkilometer med svar om var dessa "fulboxar" hör hemma.
- I soptunnan.
Behövs det en speciell fordonsanpassning för skräp för enbart manipulerar bränsletryckssignalen? - Nej.
T.ex. : http://sv.bsr.se/products/t1562/ men som sagt en som inte "gifter sig" utan en otrogen djävul. :-O)

Sen om man själv anser det vettigt eller ej är upp till enskild person att avgöra. Jag har fångat din åsikt samt många andras. Det finns säkert både + & - i frågan.

/P
av Lövet
Några sådana boxar finns av ganska uppenbara skäl inte. Trimfirmorna skulle ju skjuta sönder marknaden för sig själva om folk kan dela med sig av sina programvaror.

MEN, det finns vissa former av "fulhack" där man kan trimma utan att kontakta någon trimfirma alls. Opensid eller vad det heter till Saab är precis det. Du kan trimma själv, skriva din egen programvara eller använda någon annans. Har inte sett det till Volvo dock.
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]