Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr_tompa
Ifrån vänster framdörr kommer det ovanligt mycket vindbrus när man kör runt 120, mycket störande, går det att justera dörren eller får man leva med detta? v70 -02.
Användarvisningsbild
av Algen
Har du kollat att plastbricka efter listen är hel??

MAthias
Användarvisningsbild
av Crille
Algen skrev:Har du kollat att plastbricka efter listen är hel??
MAthias
Var sitter denna plastbricka?
Har märkt på min bil att tätningslisten som sitter i dörren håller på att lossna på båda framdörrana uppe i hörnet vid B stolpen.

Tydligen inte ett helt ovanligt problem på denna modell. är det svårt att byta listen själv?
Användarvisningsbild
av Algen
i slutet av listen på övre sidan sitter den.

-tätningslisten. Dras av.
Sätt dit :
-Tryck fast listen. Börja i övre högra hörnet.
Vid behov kan glidlack användas för att trä på listen.

Mathias
Användarvisningsbild
av Whisky
Det här med att dörrlisten släpper i övre yttre hörnet (b-stolpen) och lika på bakdörrarna verkar vara ett vanligt fel. På alla V70 -01-02 jag sett har det släppt på någon dörr, så även på min... Det är lögn i h-vete att få dit den med att bara försöka kränga den på plats igen.
Lyckligtvis har jag dock inte ännu märkt någon alarmerande ökning av vindbruset.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Går rutan upp helt?
av andezon
Kolla backspegeln så att allt sitter som det ska, var ganska vanligt på 02:or..
av Walle
Jag har också en del vindbrus på min V70 -01 från passagerarsidan.
Jag lyckades iaf. lokalisera ljudet till backspegeln. Tejpade faktiskt mellan backspegel och kaross... och då försvann vindbruset. Jag har dock inte åtgärdat felet ännu... vet inte om jag ska köpa ny list på volvo eller om jag ska skruva bort backspegeln och försöka täta med egna metoder.
Jag plockade bort locket som sitter vid backspegeln för att se om jag kunde täta från insidan... men där verkade det inte läcka in nå vind.... antar att det inte läcket ända in i kupén ... utan vinden kommer in vid backspegeln och far sedan in i dörrens hålutrymmen....
Hur som helst, mitt vindbrus kommer vid backspegeln.... vet dock inte hur jag ska lösa det.
av mr_tompa
Detta med backspegeln verkar vara boven i dramat. Kollade i helgen och såg då att den vibrerar väsentligt mer än den andra, hur får man fast denna då? :idea:
av andezon
Har du tur räcker det att spänna skruvarna, ta bort den svarta panelen som sitter precis i ovankant på dörrsidan dra den bara rakt ut. Där bakom har du tre 13mm skruvar känn på dessa
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]