- fre 04 mar 2011, 18:20
Hej, ny här. Fick en kortslutning i förarstolens elvärme på min s80 modell 2000 :( . Försäkringen skulle täcka detta så bilen är just nu på verkstad :???: . Klädseln till bilen var dock slutsåld meddelade verkstaden och de avsåg att skaffa en begagnad. Jag fick då syn på ett par helt oanvända läderstolar till en s80 på blocket. De skulle passa till en s80 modell 1999-2004 meddelade säljaren. Sagt och gjort, sonen skickades att hämta dom. Nu ringer verkstaden... stööön :-O) . De säger att kontakterna för att koppla in stolen inte stämmer med de som sitter i bilen utan att de måste koppla in allt manuellt. De är osäkra på om de klarar av det på volvoverkstaden. Jag har kollat med en skrot och tydligen är det 99 års modell som hade lite annorlunda kontakter. (volvo pv kunde inte ge besked(!))
Är det rocketscience att göra det här jobbet och är det några förändingar i styrsystemet till krockudden som gör att det inte funkar? Skroten trodde inte det. Stolarna är skitfina och jag tycker det vore synd att inte få njuta av dom. Hjälp någon kunnig ??:-/
Glömde säga: även bälteslåset är ändrat sda de på verkstaden.
Är det rocketscience att göra det här jobbet och är det några förändingar i styrsystemet till krockudden som gör att det inte funkar? Skroten trodde inte det. Stolarna är skitfina och jag tycker det vore synd att inte få njuta av dom. Hjälp någon kunnig ??:-/
Glömde säga: även bälteslåset är ändrat sda de på verkstaden.
- By 246