Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jejje
Skapar en liten diversetråd...

hämtade min nya S60 MY11 i januari. och provkörde den en hel del i oktober/november när jag beställde den..

INGEN säljare jag pratade med visste om att om man hade teknikpaketet med keyless så kan man starta bilen UTAN att sätta i nyckeln i nyckelsloten. inte ens när jag hämtade ut min bil hos handlaren så visste han det (vid genomgången).

sen kikade man ju på en hel del videorecensioner på youtube i väntan på att bilen skulle levereras. dom flesta från USA. där i princip alla tog upp det dåliga med att man var tvungen att stoppa i nyckeln för att starta. finns inte denna funktionen i USA kanske?

eller är det som det verkar vara i sverige. ingen som vet att man kan starta bilen utan att ta fram nyckeln?
av KalleH
Oj det trodde jag alla visste att man kunde! Min säljare visste det och jag har inte stoppat in nyckeln en enda gång!:)
av Willis
I våran V70 MY11 här hemma är det inga problem att bara öppna dörren och trycka på start knappen. Det ända nyckeln gör är att ligga i jackfickan.

Så det ska fungera utan konstigheter i S60:n med.
av pianopeter
De funkar i V60 utan problem, bara toucha touchknappen i handtaget när du ska låsa greppa de när du ska öppna o trycka på knappen för start. Grymt smidigt
av jejje
Willis skrev:I våran V70 MY11 här hemma är det inga problem att bara öppna dörren och trycka på start knappen. Det ända nyckeln gör är att ligga i jackfickan.

Så det ska fungera utan konstigheter i S60:n med.
japp det fungerar utan problem i S60n.. har gjort så sen jag fick den. samt även visat att man kan göra så för dom säljarna som jag provkört hos samt där jag köpte den :)

det jag reagerar över är främst alla amerikanska video-recensioner av nya S60 där dom tar upp det som en STOR nackdel. att alla andra tillverkade (Audi, BMW) har helt och hållet keyless entry+start.

har massor av exempel men tar upp det jag precis sprang på och som fick mig att starta den här tråden:

om keyless från 2:12
av pergrein
"det jag reagerar över är främst alla amerikanska video-recensioner av nya S60 där dom tar upp det som en STOR nackdel. att alla andra tillverkade (Audi, BMW) har helt och hållet keyless entry+start.

har massor av exempel men tar upp det jag precis sprang på och som fick mig att starta den här tråden:

om keyless från 2:12"
Denna bil i videon har inte PCC det är fel nyckel den har inte knappen "i" längst ner till höger utan den stora röda panik knappen...
Man har ju inte samma paket i alla länder så det är kanske fler som man måste speca PCC separat och där av det inte finns på flera av testbilarna...

Men dom borde ju veta att det finns som tillval..!?

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av CarMan
det är samma funktion på samtliga bilar med keyless = man kan starta bilen utan att stoppa i nyckeln, det är ju hela grejen!
Det har varit så sedan funktionen kom på V50, tror det var 2005.
av jejje
pergrein skrev:
"det jag reagerar över är främst alla amerikanska video-recensioner av nya S60 där dom tar upp det som en STOR nackdel. att alla andra tillverkade (Audi, BMW) har helt och hållet keyless entry+start.

om keyless från 2:12"
Denna bil i videon har inte PCC det är fel nyckel den har inte knappen "i" längst ner till höger utan den stora röda panik knappen...
Man har ju inte samma paket i alla länder så det är kanske fler som man måste speca PCC separat och där av det inte finns på flera av testbilarna...

Men dom borde ju veta att det finns som tillval..!?

Mvh
Per
ok.. har sett flera Volvo S60 2011 recensions-videos och i princio samtliga klagar över att det inte FINNS.. dom pratar om det som om att det inte ens går att välja om man såg ville ha det och är villig att lägga pengarna på det. att det är en nackdel gentemot konkurrenterna där i princip alla har det enligt recensenten.

enda parallelen jag kunde dra var att ingen av säljarna jag var hos när jag tog in offerter inför mitt kör visste det heller. så tänkte det var kanske en informationsmiss från volvo (samt att dom inte testat själva)
av pergrein
Jag kollade på USA:s "bygg din bil" och PCC finns men det ingår inte i något paket, i England finns det i ett paket så nog tror jag att volvo erbjuder PCC i dom flesta länderna... Det är nog testförarna som är dåligt informerade att det finns som tillval...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av CarMan
PCC & Key less är igentligen 2 helt oliaka saker /system
Men just nu erbjuds dom väll i samma paket.
PCC är en fjärrkontrroll som komuniserar med bilen & kan tala om ifall bilen är låse eller ej, samt om larmet är utlös
En PCC kan inte starta bilen utan att ha nyckeln i tändlåset.

Keyless är ett system där bilen har massa antenner somhar koll på var bilens nyckel finn & gör så du kan låsa/låsa upp, samt starta bilen medans nyckel hela tiden liger orörd i förarna ficka eller västka.
Byta torkarblad själv?

25mm är inte så mycket, lite l&au[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl&aum[…]

Ser ut som att det saknas packbox här d&ari[…]

Volvo V70 årmodell 2000

Det är nog inte helt omöjligt att Volvo […]