Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mackwald
Tjenare. Bytte lameller, tryckplatta & packbox för vevaxeln idag på 945an. Allt gick smidigt tills jag startade den och den bluddrar och går inte på alla cylindrar. Jag körde precis innan jag bytte och då gick den hur bra som helst. Den dör efter ett tag, går inte att varva heller. Alla lampor lyser i mätarhuset som att tändläget var i läge 2 så jag undrar om det kan vara tändlägesgivarn och isf, vart sitter den? Eller är det jordfel mellan växellådan (har för mig att det sitter nån jordfläta där (?) & karossen eller motor/karossen? Har även tittat fördelarn, tändspolen, luftmassemätar. FELET ÄR KANSKE HITTAT. Jag tror jag satt svänghjulet fel. Jag trodde det var som på nyare bilar att man kunde bara sätta svänghjulet på ett sätt. Tändlägesgivaren sitter ju även på svänghjulet så ska testa fixa det imorgon. Surt när man hängt upp lådan också! :( Har även ett lånat garage så kan inte komma dit förrens 8 imorgon bitti. Fan! :[
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]