Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Skulle vilja byta ut de nuvarande säkerhetsbältena mot längre än de som finns i V70´n.
De som sitter i S80´n 2010 har perfekt längd. Man kan hämta grejer ur handskfacket utan att ta av sig bältet bl.a.

Någon som har gjort denna operation och har ett hum om vad det kan tänkas kosta och om möjligt?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Banta kanske, jag når fram till handskfacket med bältet på.............
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag tror inte att du får en auktoriserad Volvohandlare att genomföra
detta om det nu skulle vara möjligt.
Prismässigt så vet jag inte om du har koll på vad ett nytt bälte kostar,
men det ligger runt 3-4000kr kan vara bra att veta om det är värt det.
av Larzan
Kaxe skrev:Banta kanske, jag når fram till handskfacket med bältet på.............
Ehh, vilket svar.. :roll: men det är ju bra att veta att du har armar som en orangutang ;)

Kanske är kort...men det slog dig aldrig va?

Övriga, tack.
av kamilenski
TS. Bry dig inte om fattiglapparna som saknar pengar till mat ;)

Köp bälteförlängare. Jag tror Bilia har det. Eller köp från England. Det kan hända att butiker med barnvagnar har det.

För 2 år sen var det inga problem att köpa. Tror dom kostade ca 400 spänn.
Användarvisningsbild
av greeeken
Men är det inte så att iallafall på passagerarsidan så finns det väll längre bälten . Det byts väll när man deaktiverar airbagen där?? å borde det finnas till förarsidan.?
av Fred
På en högerstyrdbil är vänstersidan passagerarsida så det kanske går att få tag i från GB? Dock bör man kolla upp ifall det skiljer sig något annat än bara längden innan man ger sig på att byta.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]