Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lyngmo
hej alla. någon som vet vart man kan köpa en extraljus sats med kablar o relän? jo jag vet att volvo säljer dom men finns det något annat ställe? kanske någon här som har ett liggandes? till volvo s60 2002...

Mvh Daniel
av trollerolle
Daniel, välkommen hit. Köp en originalsats så får du allt du behöver. I bilen är nämligen en del av kabelmattan redan dragen. I med ett relä och en kontakt, montera ljusen och sedan klart. Sök monteringsanvisning på http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... VCC-425353
Lägger du sedan upp en köpes annons i rätt kategori så får du kanske någon kontakt här på forumet.
av Lyngmo
aaa okej. tack ska du ha.
en annan liten sak. jag läste att dosan som man kopplar in extraljusen i sitter under luftburken stämmer det på en s60 2002?

ha det bra
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Den sitter mellan skärmen och luftburken. Du kan se den om du titter ned så den siter därmed inte helt dold. Tänk på om du köper volvos sats att du kiollar om du har ett extra uttag i bilen för knappen till extraljus som ska mionteras. Den ska monbteras nere vid växelspaken.
av Lyngmo
okej jag ska gå ut sen vid 12 och slå ett getöga på det. kanske man ska ta bort luftburken för att se bättre eller det kanske inte behövs.. köpte ett färdigt kitt på feltema med kablar o relän men jag vill inte börja punda i sådan fin bil..... men jag är taksam för alla svar.
ska kolla in det snart men tack än en gång :D
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag anser att volvos kablar är i tunnaste laget men de fungerar nog bra för två ljus med 55w lampor som de är avsedda för. Gå tillbaka med biltemas saker.
av Lyngmo
jo men jag skulle behöva själva kontakten. det satt en på min s60 också. jag ska kolla på skroten imorgon....

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]