- fre 11 feb 2011, 22:10
#498282
Hej, slutet av leasingperioden börjar närma sig och det är dax att fundera på en ny. Är mycket nöjd med min XC70-MY09 (uttagen 08) men undrar följande inför val av ny:
1. Är det någon större skillnad i körupplevelse mellan en Polestaruppgraderad D5 och den nya D5:an? (båda har ju 205 HK men min gamla har 470 NM i vrid, den nya runt 420 har jag hört).
2. Om man bortser från skillnaden i inköpspris - skiljer sig D5 och T6 sig nämnvärt ekonomiskt? Jag kör 2000 mil/år.
3. Hur skiljer sig D5 och T6 sig i körupplevelse?
4. Tror ni andrahandsvärdet på T6 är väsentligt mycket sämre på T6 än D5?
Hittar ingen test av XC70 T6 på nätet. Några engelskspråkiga har jag hittat men de är inga kritisk eller neutralt utförda tester, bara skönmålade dolda annonsartiklar.
1. Är det någon större skillnad i körupplevelse mellan en Polestaruppgraderad D5 och den nya D5:an? (båda har ju 205 HK men min gamla har 470 NM i vrid, den nya runt 420 har jag hört).
2. Om man bortser från skillnaden i inköpspris - skiljer sig D5 och T6 sig nämnvärt ekonomiskt? Jag kör 2000 mil/år.
3. Hur skiljer sig D5 och T6 sig i körupplevelse?
4. Tror ni andrahandsvärdet på T6 är väsentligt mycket sämre på T6 än D5?
Hittar ingen test av XC70 T6 på nätet. Några engelskspråkiga har jag hittat men de är inga kritisk eller neutralt utförda tester, bara skönmålade dolda annonsartiklar.