Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej!

Jag har en s60 2001 och fick idag ett litet problem. När jag ska låsa/sätta på larmet så blinkar inte blinkersen, de blinkar däremot när man låser upp dörrarna.
någon som vet vad det kan bero på och hur man kan fixa det billigt och bra :)
tacksam för svar
av Parvel
Kolla så att alla dörrar,motorhuv,baklucka är ordentligt stängda,
Jag hade samma problem för ett tag sedan men det var lite is mellan bagageluckan/kofferten så efter att ha petat bort runt luckan och öppnat och stängt fungerade allt igen och har inte återkommit sen dess.
Larmet varnar för att någon dörr/enhet inte är stängd genom att inte blinka vid låsning.

Chrille S60,2.4T-03
Användarvisningsbild
av CarMan
den signalen betyder att du hae en öppen dörr!
kolla även motorhuven som du nys haft öppen när du fylde på spolarvätska ;)
Användarvisningsbild
av dondave
gick precis och testade att öppna och stänga alla dörrar. Bruden hade tydligen fyllt på spolarvätska :), men nu funkar det,
thanx guys.
av Parvel
Nada problem, Vi är här för att hjälpa varandra, Bra att det löste sig.

Chrille,S60-2.4T-03
Användarvisningsbild
av CarMan
det är en inbyggd funktion för att visa dig att du glömt stänga
Användarvisningsbild
av DJ
Kan man få ett kort tut också när den larmar?

Det är mycket bättre tycker jag då man slipper vända sig om och blinkersen kan vara svåra att se i stark sol.

På förra bilen (Passat) var det bara att gå in i OBD-kontakten med VAG-COM och aktivera "tutfunktionen" i larmdatorn.

Kan man göra samma sak på Volvon?
Med Elmscan?
av RoDge
Jag har en V70 -05. Jag har iofs aldrig tänkt på det förrän jag läste denna tråd. När jag larmar på blinkar det aldrig utan enbart när jag larmar av.... Trodde det var så på en V70, vet någon om det ska vara så eller om det är något som är fel?
Användarvisningsbild
av Brainy
DJ skrev:Kan man få ett kort tut också när den larmar?

Det är mycket bättre tycker jag då man slipper vända sig om och blinkersen kan vara svåra att se i stark sol.

På förra bilen (Passat) var det bara att gå in i OBD-kontakten med VAG-COM och aktivera "tutfunktionen" i larmdatorn.

Med Elmscan?
Att nya bilar inte får tuta är ju Eu-direktiv så att det går att mjukvarustyra för att kunna få igång i andra länder är ju inte helt omöjligt. Skulle dock tro att man på vanligt volvomaner måste tanka ny mjukvara.

/Anders
Användarvisningsbild
av DJ
Brainded skrev:
DJ skrev:Kan man få ett kort tut också när den larmar?

Med Elmscan?
Att nya bilar inte får tuta är ju Eu-direktiv så att det går att mjukvarustyra för att kunna få igång i andra länder är ju inte helt omöjligt. Skulle dock tro att man på vanligt volvomaner måste tanka ny mjukvara.

/Anders
Varför göra det så krångligt? ??:-/

Men alla saabar har väl tut när man aktiverar startspärren? Iaf. så har mina pärons saab det. Kan det verkligen vara olagligt??

Det blidde en Autel AL549 som kommer nästa ve[…]

Är det någon som vet vilken BT versio[…]

Hej. Köpte mig en beg Volvo V60 T6 i slutet […]

Såvitt jag vet ska multirem bytas samtidigt […]