Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Biltoken
Undrar varför XC60 MY11 har så markerade låscylindrar (svarta) i dörrhandtagen. Har själv en XC60 MY10 och jag har endast synlig (mycket diskret) låscylinder i förardörren. Såg en MY11 med (väldigt fula) låscylindrar i samtliga dörrhandtag. Förstår inte varför dessa ska behövas när man ändå öppnar dörrrna med fjärrnyckeln

Är detta nytt för årsmodellen eller är det något tillval?

Väntar på en ny ICE White XC60 MY11 i april och hoppas innerligt att jag slipper dessa!
Användarvisningsbild
av petkas
Biltoken skrev:Undrar varför XC60 MY11 har så markerade låscylindrar (svarta) i dörrhandtagen
Bilder??,väntar själv också på en XC60 my-11
av s6025t
Det svarta är inga låscylindrar utan knapparna som man trycker på när man låser bilen när den är extrautrustad med PCC keyless drive så på dom använder man inte fjärrnyckeln väldigt smidigt bara att ha nyckeln i närheten så öppnas bilen så fort man tar i handtaget o startar bilen gör man utan att behöva stoppa i nyckeln i låset bara att trycka på startknappen o låser som sagt med den svarta saken på dörrhandtaget så man behöver aldrig ta fram nyckeln.Ska du slippa dessa så får du beställa utan teknikpaket eller PCC http://1.bp.blogspot.com/_0_eWZq3ZJ4o/T ... 11+003.jpg
av Steff 99
Fungerar väldigt bra om man har "keyless", tittar man lite på andra Volvo exv. V70 så finns det där också, andra märken har samma knapp o funktion.
av s6025t
Nya S/V60 har inte denna knapp i handtaget har ett tryckkänsligt område istället ungefär där knappen sitter på XC60 handtaget på S/V60 är helt lackat så på dom är det en snyggare lösning
Användarvisningsbild
av petkas
trodde att dom skulle vara markerade på nåt konstigt sätt på en XC60 MY-11,men det där är ju som det brukar vara på keyless,så där ser det ut på min v70 my-10 också.
av Steff 99
s6025t skrev:Nya S/V60 har inte denna knapp i handtaget har ett tryckkänsligt område istället ungefär där knappen sitter på XC60 handtaget på S/V60 är helt lackat så på dom är det en snyggare lösning
"Skit" då ser det ju ut som om man åker i en snikversion :shock:
av Biltoken
Kanon!

Då slipper jag alltså dessa!

Tack för snabbt svar!

Är det någon som vet om RTI förberedelse ingår per automatik om man beställer HP Multimedia 7"? Kan inte bestämma mig om jag vill ha RTI eller inte. Tycker det är otroligt att vissa verkar ha beställt RTI utan att vara säkra på om fartkameror finns inlagda. Det måste ju vara en av de viktigaste funktionerna förutom själva navigationen. Kan ju faktiskt spara in en hel del av kostnaden för RTI:n : :D
av Tobbev
Biltoken skrev: Är det någon som vet om RTI förberedelse ingår per automatik om man beställer HP Multimedia 7"? Kan inte bestämma mig om jag vill ha RTI eller inte. Tycker det är otroligt att vissa verkar ha beställt RTI utan att vara säkra på om fartkameror finns inlagda. Det måste ju vara en av de viktigaste funktionerna förutom själva navigationen. Kan ju faktiskt spara in en hel del av kostnaden för RTI:n : :D
Det skulle förvåna mig då RTI-förberedelse står med i listan över vad som ingår om man väljer Teknikpaketet.

Jag valde RTI utan att veta om fartkameror ingår. Visst är det bra om de finns med, men inget som avgör om jag vill ha systemet eller inte.

För mig sparar jag in kostnaden för navigationen i och med mitt fantastiskt dåliga lokalsinne, dvs jag slipper köra dubbelt så långt på vägar jag känner till vart jag än skall åka utan kan be RTI'n välja närmaste vägen.

/Tobbe

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]