Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av viktuor
Tjena!

Kollar just nu runt lite på olika volvo 850 Turbo på nätet. Hittade igår ett intressant projekt av årsmodell 1994. Frågade säljaren om det var några problem med bilen och fick svaret: Knackande ljud ifrån motorn, ojämn turbo samt dåligt relä till blinkers i bilen. Annars är bilen i väldigt bra skick. Mina frågor är: Hur allvarliga är problemen? Vad kan vara felet/felen? Är bilen värd att kolla på? Hur mycket skulle jag isf kunna pruta med tanke på problemen?

Tacksam för svar!

Mvh Viktor
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Reläet är ju inga större konstigheter. Jag antar att ha menar att laddtrycket är ojämnt och det kan bero på magnetventilen eller wastegateklockan, inte så svårt att laga, men kostar 800-1000:- beroende på vilken av dem 2 det är. Det knackande ljudet kan vara lyftare som är dåliga. Det är standard. Det kostar 3500 att fixa själv eller ändå uppåt 10.000:- på verkstad. Men har man otur kan ljudet vara antingen krökt vevstake eller ett nära förestånde vevlagerras. Allt beror hur mycket den knackar och om ljudet försvinner när motorn blir varm.

Om den är värd att titta på beror på vad den kostar, hur långt den gått och vad du ska ha den till.
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]