Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Nu har den rullat ganska länge under min tid, snart bil byte, men man vill ju ta hand om den så länge man kör den..
Här är bilen 04 2.5t S60. ca13400mil.
Nu till problem, när bilen startas så låter det väldigt högt, låter som flyg motor nästan, gunnnnnnnnnnnnnnn.. öppnar man motor huvud så hör man miss ljud den. svårt förklara exakt vart ljudet kommer i från, men det verkar vara vid höger sida av huvudmotor, den bredvid servo olja .trodde först det var servo olja som var förlågt, fyllde på.. ljudet kvar..
Fråga är många, Generator eller startmotor?? ska till verkstad som fort jag har tid, men inte till Bilia, de ville ha minst 10k.. låter dyrt..
En annat problem är, att när man kör uppförsbacke eller ner, så får jag ofta att bromsvätska nivå låg, meddelande försvinner efter litet körande, bromsvätska nivå verkar vara normal.. Det meddelande fick jag efter 3månader, när 12000mil service gjordes hos bilia.

Någon kunnig,
gissa på CarMan kan svara på den fråga bäst..

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]