Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av nikongubben
Den mittersta ratten som reglerar värmen upp till rutan, ner till benen och så vidare. Styrpinnen till detta vred gick av vid justering. Det kärvade "lite". Bilen är gammal och "husse" var för stark. Måste jag byta hela paketet, eller är det någon som har ett förslag. Nu kommer luftströmmen bara rakt ut i kupén. Inget på ruta eller fötter. Kanske inte så akut, men det är ju bra att kunna blåsa bort imma inne i kupen. Hur kan man ändra luftströmmen när vredet är trasigt? Många frågor, men troligen bara ett svar: Byt hela konsolen, eller?? Tacksam för svar av mina bröder i detta forum. Har alltid fått bra svar förut. Väntar med spänning! Javisst ja VOLVO 855 1994 ingen AC eller ECC, bara ren blåst och värme. Fläkten fungerar, värmejustering fungerar.
Användarvisningsbild
av nikongubben
Måste jag byta hela enheten till värme/luft enheten på en Volvo 855/94, bara för att "pinnen" till reglaget som styr luftströmmarna gått av? Ingen AC eller annat lyx.
av *pettson*
nikongubben skrev:Måste jag byta hela enheten till värme/luft enheten på en Volvo 855/94, bara för att "pinnen" till reglaget som styr luftströmmarna gått av? Ingen AC eller annat lyx.
Ja du måste byta hela enheten. Men hela enheten består av en platta som är några cm tjock. Allt sköts med vajrar för din del så du behöver bara lossa plattan, haka ur vajrarna och byta plattan.
Gör så att du själv demonterar en sån på skroten (dom flesta såna enheter återfinns på självplocken.). På så sätt har du god övning när du sen ska byta i din egen bil.
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]