Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yoshi
Har nosat lite i klimatanläggningen och kollat med Vadis som tror att det är ett motorspjäll. inte de två som sitter i början av systemet utan den tredje som sitter längre in i systemet (om man går in via kupe´n ) men jag kan fan inte hitta några utbytes spjällmotorer.. kollat meca som borde ha det....

Förslag?
av *pettson*
Yoshi skrev:Har nosat lite i klimatanläggningen och kollat med Vadis som tror att det är ett motorspjäll. inte de två som sitter i början av systemet utan den tredje som sitter längre in i systemet (om man går in via kupe´n ) men jag kan fan inte hitta några utbytes spjällmotorer.. kollat meca som borde ha det....

Förslag?
Jag har några spjällmotorer ligger, men det beror naturligtvis på vad vi pratar om för bil och vad det är för nummer på din spjällmotor. Är nån spjällmotor trasig?
av Yoshi
Volvo xc70-99 2.5T awd

jodå det verkar som en spjällmotor är "busted" ska i ärlighetens namn säga att numret på spjällmotorn kan jag inte rota fram just nu, får antagligen plocka ner climasystemet så jag kommer åt spjällmotorn. återkommer med mer info
av Yoshi
Värmen fungerar inte på passagerarsidan så det är ganska akut eftersom min sambo fryser arslet av sej när hon åker med i bilen. Förarsidan fungerar allt perfekt på, värmen tuffar på som den ska. Har provat grejja med Reglagen och alla små tips som ska få det att fungera men inget positivt resultat :( hade en ide´om att det kanske var "panelen" som man ställer temperaturen med för den har ju som sagt bara två kablar in och att elektroniken hade rasat i den men de flesta säger spjällmotorn så jag får tro på det.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??