Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har kanon värme och blåser fint över allt, funkar även på auto och manuellt. skruvar man upp fläckthastigheten max och väljer utblåsen golv, mitten, och rutan så fläcktar det varmt och skönt!

Tills man ibland har kört en 10-20 mil!

då märker man att det blir kallt och skruvar upp värmen lite till en sådär från 22grader till 26, och max på fläckten.

och det kommer inte en enda gnutta luft från spjällen, även defrostern på framrutan funkar inte!

PS! Fläckten jobbar som F"N!
Har Utrustning på jobbet och har kopplat upp mig och "inga fel förekommer"

Kupé filter nytt och det är ett volvo orginal filter.
Dieselvärmarn fungerar kanon
spelar ingen roll om man kör på Auto eller manuell reglering
Spjäll som lossnat?

Händer aldrig i när motorn är kall utan efter en sådär 8 mil, ibland tar det längre tid..

ALLA TIPPS NÖDVÄNDIGA!

Mvh Gustav och Frusen flickvän :)
Låter ju som en spjällmotor som hänger sig men lustigt är att du får värme först men det kan ju bero på att all värme ifrån dieselvärmaren går ut i kupen utan styrning. Jag tror att det skall gå att manuellt kallibrera spjällen så att man kan höra spjällen. Gick att göra så på min 9000CDE men andra får fylla i.
jo tänkte om någon har mekkat med luftkanaler förut och om vilket spjäll som sitter först ifrån fläcken, om det finns något tex cirkulations spjäll som kan få fnatt och stänga helt? för man hör på fläcken att den får jobba..
sedan så är jue det att förut fungerade inte dieselvärmaren alls, "bränsle fördelaren" som sitter skruvad i motorn i värmaren låg på botten, och jag trodde det kunde ha med det att göra, visst gick tempen i bilen upp fortare men samma symptom blev det fast än värmaren fungerade
Mvh Gustav
Hade likadant problem men på sommaren på min. Blåst iskallt ett tag tills det slutade helt. En givare trasig (evaporatorgivaren) som gjorde att ac:n kylde så in i hellskotta att spjällen frös till. Vet inte vad ni har för utetemp ifall ac:n går eller ej men kan vara nått sånt.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]