Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Det står "OFF" i displayen på stereon.. Stereon i fråga är en Volvo orginal storfrontare med cd. (orginal -97)

Vad ska man trycka på för att "off" ska försvinna?
Jag frågade frugan om hur det kunde bli "off" och hon snacka om att det var nån kod som skulle in och då tryckte hon lite hursomhelst på radion sen blev det "off" .. :roll:
Det ända man kan göra nu är slå på och av stereon inga andra knappar funkar...
Hur göra?
Skaffa en ny apparat eller?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Stereon ska stå på i 2 timmar innan man kan göra nya försök att slå in RÄTTA koden :wink: ( Volvo fixar fram en kod åt dig om du inte har en)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Hygglo
~Kalle~ skrev:Stereon ska stå på i 2 timmar innan man kan göra nya försök att slå in RÄTTA koden :wink: ( Volvo fixar fram en kod åt dig om du inte har en)

/Kalle
Tack..

Editerar lite..
När stereon funkade så var radiomottagningen allt annat än bra.. Har ni något tipps på hur jag kan få den bättre?
Jag har ingen antenn på bilen utan jag tror den sitter i rutan eller nåt..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det brukar väl vara antenn på bakskärmen på S70? Jag lagade en sån får några veckor sen iaf...

Men om du nu har antenn i rutan kan tråden vara av. Går att laga med ledande lack. Och då ska det finnas en antennförstärkare också, kan ju vara att den är kass.
av thunder and lightning
Är väl som Sparkz skriver, antenn sitter bak på skärmen på s70. På v70 sitter antennen i rutan. Kolla så antennkabeln sitter i ordendligt i stereon också!

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]