Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gråbovolvo
Hej allihop :D
Har fått min skjutbara reg plåtshållare stulen :(
Var hittar man en ny? Finns ej på Bilia, har utgått.
Mvh Gråbovolvo
Användarvisningsbild
av Sparkz
Samma problem här. Inte stulen, men jag kom lite nära när jag skottade snö med fyrhjulingen förra vintern :shock:
Skylten är nu fast monterad i vinterläge, alltså kontakten åtkomlig. (det var det iofs hela sommaren också :roll: )

Jag letade lite efter en skjutbar skylthållare, men det verkar svårt. Alla har ju gått över till den lilla kontakten för länge sen, så behovet finns inte. Man får nog bygga nånting själv isf. Jag har tittat lite på skjutbeslag för typ byrålådor, men det ska ju helst tåla lite snö och is. Kullagrade skulle ju gå lätt annars, och så magneter i ändlägena. Eller en centrallåsmotor som skickar undan skylten automatiskt när man låser bilen... :mrgreen:
Känner jag mig själv rätt så kommer den att sitta där den sitter nästa sommar också. (HMM)
av Vem
Hade samma problem och var in på Volvo och skulle ha en ny tänkte jag men dom sa att dom slutat tillverka dem. men det fanns nån annan variant som man lyfter istället för att skjuta, så jag flyttade uttaget ett snäpp ner isället och monterade fast skylten permanent.
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??