Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av LimpanV
Råkade klicka mig in på denna hemsida tillhörande en engelsk bilfirma.

http://www.automotex.co.uk/Volvo-S60-2001

Priserna verkar ju helt skruvade jämfört med här i Sverige. Nog för jag vet att olika länder har olika ekonomi men det här verkar ju... Tex en s60 -01 som gått 8800 mil för 1500 pund. Vet inte exakt vad pund:et står i men räknar man med 15 kr så blir det ju smått otroliga 22500kr.

Nu är det ju detta inget alternativ för oss högertrafikanter men ändå; hur kan det vara så stor skillnad? ?:-/
av Lövet
Äldre bilar i England är svinigt dyra att försäkra. Det är åtminstone en av anledningarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Pundet står i ~12kr.

En Mile är 1,6km.

/MArtin
Användarvisningsbild
av eccy243
Vad jag kan komma på behöver man bara byta strålkastarna (egentligen bara glaset) för att kunna regbesikta i Sverige. Instrumentet är jag osäker på. Tror att stor milesskala + liten km-skala är godkänt.

Mjukvaror finns för att byta språk och enheter i färddatorn.

Sen får man ju leva med att man får backa genom Drive-in på hamburgerstället. :lol: Och att tempskalan på klimaten är i Farenheit.

Även värt att tänka på är att utländska bilar kan vara konstigt utrustade, med svenska mått mätt. Har stött på bilar som har helläder, navi, taklucka, elstolar, men inte ens AC...
Och något som alltid varit standard i Sverige, sätesvärme och strålkastartorkare är ingen självklarhet utomlands.
Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]

Halvljus

Mät matningsspänningen med en multimeter[…]