- lör 08 jan 2011, 14:30
Hej, jag har ett stort problem på sambons V70-00 N, jag byte spindelled på båda sidor och på vänster sida så rasar ju så klart inre drivknut, så jag renoverar den in med nytt fett och på med ny dammask, stoppar in den i lådan, känner så att den sitter och sen monterar klart allt, startar bilen, det går bra, lägger in ettan släpper kopplingen, och då börjar det låta om bilen, typ som spillnes inte sitter i ordentligt, så jag plockar isär drivaxeln och kollar allt ser perfekt ut, spillnes är hela och fina både på axeln och i lådan. In med axeln i lådan igen, knackar med gummiklubba, känner den sitter, på med allt igen, starta bilen och så är det samma sak. Det är inte så att den låter hela tiden, bilen kan rulla 50 m sen kan det låta sen så slutar det och så rullar bilen och så samma sak igen. Hade bilen på lyften och testade, tänkte det kanske lägger till sig, men nej, kändes som bilen vill dra ner från lyften när jag gasade till. Så nu de tre senaste dagar har jag varit i verkstaden och försökt att fixa till det. Nån som har nån idé om vad det kan vara, så bjuder jag på bärs. Kan det vara för lite fett i knutten, eller låsringen som är kass, fast jag testade utan låsningen på knutten och då var det samma sak. Snälla ni, hjälp.
MVH Kristoffer
MVH Kristoffer

- By Volvonorr