Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Peter Lindgren
Hej!
Några nybörjarfrågor (vad gäller Volvo och dess utrustningar):
Har köpt en S40N 2,4 Addition (tillv 2003.12, inreg 2004.05) .
Jag är osäker på vilket stereopaket/apparat det är, här verkar det pratas om Hu-603 mm mm. Hur tar jag reda på det? Jag har ingen cd-växlare, så det är väl ett low-end-paket jag har antar jag.
Att döma av detta forum finns inga lågnivåingångar whatsoever till denna, är jag helt rökt vad gäller att koppla in min mp3-spelare? Det är garanti kvar, så jag vill inte börja skruva isär nånting i onödan. Jag är rätt händig på elektronik så den där lilla ping-grejen är nog inga problem att fixa, men jag vill veta om det är nån idé alls innan jag börja skruva...
av Teemu
det står väl på stereon vilken modell du har?
Användarvisningsbild
av Loner
603 sitter i S60/V70/S80.

Vettesjutton vad dom heter i S40/V50, men standard sitter det en 1CD-spelare, nästa steg är en CD/MD spelar, och toppen är en 6CD-växlare.

Sen kan man ju ha performance, high performance eller premium sound högtalarna.

/L
av Peter Lindgren
Teemu skrev:det står väl på stereon vilken modell du har?
Den är inbyggd i panelen, så det står inget. Återkommer med bilder imorgon!
av Peter Lindgren
Loner skrev:603 sitter i S60/V70/S80.

Vettesjutton vad dom heter i S40/V50, men standard sitter det en 1CD-spelare, nästa steg är en CD/MD spelar, och toppen är en 6CD-växlare.

Sen kan man ju ha performance, high performance eller premium sound högtalarna.

/L
Ok, jag har en 1-cdspelare, infälld i panelen Se bild, tagen med mobilkameran så ursäkta kvaliteten (eller snarare bristen på kvalitet).
Bild[/img]
Bild
Användarvisningsbild
av elmuppo
Du har ingen 600 Radio :) Om du stänger av radion när du har tädningen på, och sen slår på den, så står det vilket ljudsystem du har.

//Branx
av Peter Lindgren
Nix ... det visas bara en bild på en bil, ska väl föreställa min Volvo antar jag :)

/Peter
Användarvisningsbild
av Loner
Spelar det nån roll vad den heter? Du har ju 1cd modellen, finns ju bara den, den med MD eller den med inbyggd växlare..

/L
av Peter Lindgren
Det gör det väl inte direkt, men som alla andra är jag ute efter att kunna koppla in min mp3-spelare, och för att kunna veta om alla andra tips man läst (för den-och-den stereon, gör så här) kan funka på min så vill jag veta om det är kört eller inte.
Uppenbarligen är det väl kört, eftersom jag verkar ha nåt som ingen annan verkar ha... men snygg är den 8)
Finns det någon lämplig kontakt på Volvo som man kan kontakta? Min Volvohandlare visste inte ens vad mp3 var för nånting... :( jag skulle förstås kunna snacka med gubbarna i verkstan men jag har svårt pga jobbet att komma dit.
Användarvisningsbild
av Loner
Hmm skall inte påstå att det är kört, men volvo själva har ju inte ens en separat cd-växlare till s40/v50.

Till P2-bilarna finns ju phatbox/eller iPOD-adaptern som ersätter cd-växlaren.

Mer vet jag tyärr inte om s40/v50 :(

Ett alternativ är ju att köpa en liten fm-sändare till mp3-spelaren..

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]