Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleH
Hej!

Ni som köpt ny XC70 på sistone (privatköp) eller iof det gäller nog nya V70/S80/S60/V60 (fabriksbeställning, ej lagerbil) hur mycket rabatt har ni fått då? Det beror ju naturligtvis också på om man har inbytesbil eller så men kan man inte förvänta sig mer än 4% rabatt? Jag har begärt offerter på flera ställen på en ny XC70 D5 Summum Aut med en del utrustning och listpris runt 480 000. Tycker 4% rabatt känns lite men det kanske är normen? Är van från andra märken att 8-10% brukar man kunna få.

Mvh, Kalle.
Användarvisningsbild
av petkas
som privatperson så kan du räkna med 8-9%,och om du är riktigt envis så kan du få upp till 12%,dom som har gett dig bara 4%(o alla andra också)kan inte ha många kunder.
av sandberg80
4% på en så välutrustad bil låter ju som ett skämt. Du ska väl ha minst 10% på en bil som är såpass utrustad.
av KalleH
Ja men då trodde jag rätt. Det är BILIA som tycker 4% är generöst. Får helt enkelt kolla vidare hos andra. Sen hade dom en del XC70 på väg hem men då ingick (fast det får man ju betala för) takbox, 18-tummare och nåt designpaket, något som jag inte värdesätter själv. Säljaren berättade också att det kommer en facelift i maj trodde han och att XC70 då ska få samma instrumentpanel som nya S60 typ. Frågan är om man ska vänta tills dess?
Användarvisningsbild
av crumpets
Är det såpass nära till en facelift hade åtminstone inte jag lagt en så stor summa nu, men det är ju upp till var och en att avgöra.
Användarvisningsbild
av petkas
KalleH skrev:Ja men då trodde jag rätt. Det är BILIA som tycker 4% är generöst. Får helt enkelt kolla vidare hos andra. Sen hade dom en del XC70 på väg hem men då ingick (fast det får man ju betala för) takbox, 18-tummare och nåt designpaket, något som jag inte värdesätter själv. Säljaren berättade också att det kommer en facelift i maj trodde han och att XC70 då ska få samma instrumentpanel som nya S60 typ. Frågan är om man ska vänta tills dess?
jag skulle iaf vänta på den nya faceliften OCH köpa den nån annnstan än BILIA= :evil:
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är väll dumt att räkna i %

Det som är intressant är väll om du anser mellanskillnaden mellan din gammla o din nya bil är en akseptabel summa.
(vad du får för din gammla & vad du får för den nya, går ju att justera, så länga mellanskillnaden är den samma.)
Det är ju först när du köper rent som du verkligen har koll på vad du igentligen ger för en ny bil. (runt 10% är vad man har som åf på en ny bil. Om man ger mer rabatt så läger man själv till pengar!)
av KalleH
Visst är mellanskillnaden intressant men i detta fall är det väldigt dåligt betalt för inbytet samt låg rabatt på nybilen vilket gör att mellanskillnaden blir väl hög. Får kolla vidare och se hur jag gör.
av Göranson
Kan inte annat än rekommendera dig att åka till Falun, bra säljare på Rolf Ericson bil här i stan. Jag tänker inte gå ut med siffror på vad jag fick för rabatt men det var betydligt mer än 4%...
Det är ju faktiskt bara 14 mil att åka enkel väg.
av Steff 99
Talar du inte om den XC70 som man har kampanj på,, den har funnits med två olika utrustningsnivåer
Men det var som med T-Forden , du kan välja vilken färg som helst, bara man väljer svart.
Då kan det vara så att man bra lämnar 4% eftersom den redan är prisnedsatt

XC70 D3 Momentum 399.900 och D5 439.900 Summum + takbox
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]

S40 1.8f ac problem

Kan nämna att det är samma in/utlopps di[…]