Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Tänkte de var dags o lägga upp en projekt tråd igen. Var ju ett tag sedan man
la upp någon seriös tråd och bil.

Jag hjälpte min pappa att sälja sin S80 T6a för nån månad sedan. Efterfrågan var ju inte
direkt stor trots de var rätta mil o full servicebok till bra pengar. Men en kväll så mailade
de en man och skrev han va intresserad till ett lägre pris, men att han hade en bil han behövde
bli av med först. De visade sig vara en Volvo S70 som han haft sedan den var ny. Hans bror jobbade
på Volvo, så han hade gjort alla service på den. Turbo, koppling, ac pump, hjullager rubbet. Och själv
klart blir man ju lite sugen på en S70 igen efter haft S70-Safety.

Bilen har alltså 1 ägare och är fullservad med allt. Jag gick in på bilpriser och fick fram den skulle
vara värd runt 35.000 cirka. Så han mailade och sa han ville ha 20 för sin bil om vi "gjort ett inbyte"
med den bilen.

Så han kom hit o provkörde pappas bil som va i toppenskick. Han blev helt såld på bilen, och jag tittade
på S70 o fick massa idéer på bilen. Men jag tyckte ändå att han skulle inte ha 20 för den, så jag på pekade
att de va någon liten emot körning på stötfångaren bak och att service lampan lös. Så vi kom överens om 15.000 till slut för bilen. Vilket är ett kanon pris för en sån fin bil med 1 ägare :)

Nu började tankarna spår ur lite, och jag började leta efter en R-front till bilen. Jag hittade en i Kalmar. Och med tanke på jag bor i Lund tänkte "jaja de är lite ovanför kristianstad" men när vi kom till Kristianstad hade vi 20 mil kvar. *SUCK* de var 29 mil dit enkel resa. Ja men jag fick min r-front me dimljus för 1500kr, så jag var glad.

Så nu blir stötfångaren bak, r-fronten, r-vingen om lackade till våren. Så de kommer bli riktigt nice.

Tänkte jag lägger upp lite bilder på bilen här nedan..

Framsidan...

Bild

Baksidan...

Bild

Blev en R-front och XC-grill med...

Bild

Vindavvisare från hällsjö och en Volvo original R-vinge...

Bild

Täckpluggar till R-fronten...

Bild

Passa på och fixa nya lampor till bilen med...

Bild

Ja det var väl allt för nu, men ska uppdatera så fort de händer något. Just nu är de inget
vår väder direkt :( Tänkte inte sätta på sakerna från till våren när all snön är borta nämligen..

Bild

Kommentera gärna, och kom med tips :)

mvh bamze

*ps*

För er som är nyfikna så är mitt förra projekt här, även en S70!

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 51&t=56100

*ds*
Senast redigerad av 1 BamZe84, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av BamZe84
Dalmans skrev:Fasen vilken bra affär.

Nästan sådu borde skämmas lite
Pappas kommentar när vi gjort klart affären o han åkt..." så där gör man väl förfan inte..du är för fräck"

:))
Användarvisningsbild
av BamZe84
Dalmans skrev:Är beredd att hålla med din far, sen där bilen är väl värd det dubbla utan tvekan :)
Hehe ja den är nog de :)
20.000 mil, 1ägare, full service, ny koppling, 2.5t, ny bes o nyskatt, drag, sommar o vinter däck :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
(B) (B) säger allt
Användarvisningsbild
av BamZe84
Tackar, alltid skoj att vara tillbaka :)
Så får vi se hur de går med denna bilen. Fick idag pris på en
omlackering av hela bilen om jag själv slipar ner den och plockar av vissa
saker. Så man är ju riktigt sugen att lacka den i Laserblå.... :-O)
Verkstadshandbok

Har en s40 2004, söker verksdadshandbok p&ari[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Hej Någon som har koll på vart man k&o[…]

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]

Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]