Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikael_81
Kom ut igår till bilen och ser att det är ett brännhål i passagerarstolen, högst upp på kanten på höger sida av stolen.
Vad kan ha hänt?? Finns ingen som har rökt i bilen, så en cigg kan det ej vara. Tyckte jag kände en lukt av bränt häromdagen, men det försvann så tänkte inte mer på det, men igår såg min sambo hålet när hon skulle åka med.

Hålet är ungefär som en enkrona i diameter och flera centimeter djupt. Kan det var stolvärmaren som orsakat detta? känner man i hålet finns det en tråd/pinne eller liknande längst ner?

Reagerar larmet på rök? det gick oförklaligt häromdagen!

Någon som vet vad som kan ha hänt eller varit med om liknande??

mvh
Mikael
Senast redigerad av 2 mikael_81, redigerad totalt 0 gång.
av LaRy
Du har säkerligen rätt om kortis i stolsvärme. Typiskt ute i en hörna där det är lätt att få kontakt för vämeledningen direkt till jord stolsramen. Då brinner det till. Jag har en gång haft "eld i baken" på en gammal 740. Först trodde jag att jag satt mig på ett bi eller en geting, men sedan såg jag ett hål i stolsdynan!
Användarvisningsbild
av wissel
På min förra V70 så hände detta, jag hade tappat mynt som "vandrade" ner i stolen mellan rygg o sitsdelen, sen var det klippt (bränt) :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
mikael_81 skrev:Ok där ser man.... vet ni om försäkringen täcker dessa skador? (volvia)
Nej dom gör inte det, inte i mitt fall i allafall.
av mikael_81
Hur har ni som råkat ut för detta gjort med stolen, köpt ny eller går det att laga??

Ringde volvia och gjorde en skadeanmälan, det gick på brandförsäkringen sa de.
Bara att lämna in och få åtgärdat. självrisk 1200:-
av ercmeister
mikael_81 skrev:Hur har ni som råkat ut för detta gjort med stolen, köpt ny eller går det att laga??

Ringde volvia och gjorde en skadeanmälan, det gick på brandförsäkringen sa de.
Bara att lämna in och få åtgärdat. självrisk 1200:-
Gjorde samma jag förra året! jag fick dock betala 1500 :- på helmia bil! men fick oxå ut det på brandförsäkringen :) fick betala självrisk och värmeelementet som är i stolen.. sen stod försäkringen för resten! :D

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]