Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kontrollera att säkringar är hela.
Kontrollera att bromsljus fungerar (bromsljuskontakten är inblandad).
Kontrollera att hastighetsmätare fungerar.
Vacuumventilen vid broms- och kopplingspedalen får inte läcka när pedalen är uppsläppt och ett litet spel skall finnas (någon millimeter tror jag)
Kontrollera med ohmmeter att resistansen är låg när pedalen är uppe och oändlig när pedalen är nedtryckt.

Mvh GK
Min Volvomekaniker gav följande tips som hjälpte: Tryck ner bromspedalen och flytta, i nedtryckt läge, högerfoten åt sidan så att pedalen fjädrar upp och slår emot övre stoppläget.

Så kan man göra om inställningen av farthållarens avkännare vid bromspedalen har kommit till ändläget och inte kan justeras mer. Om den fortfarande går att justera är detta ofta vad som behövs. Det brukar vara vid bromspedalen men det finns en avkännare vid kopplingspedalen också på manuella bilar.

På tidigare utföranden (t ex min 740 -87) hände det att vakuumslangen gick sönder och då fungerar inte systemet förrän slangen bytts ut.

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]