NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min bil går ryckigt ibland på låga växlar när man kryper runt gathörn. Känns som en gammal bil med förgasare som inte får nog med bränsle.
Det påstår verkstaden är när partikelfiltret tömms som det fenomenet uppkommer. Annars har jag inte märkt något problem med bilen -06 2,0D 800mil har den rullat nu sen i januari mestadels landsväg 0,6-0,65l/mil
:???:
Ljusbusen skrev:Min bil går ryckigt ibland på låga växlar när man kryper runt gathörn. Känns som en gammal bil med förgasare som inte får nog med bränsle.
Det påstår verkstaden är när partikelfiltret tömms som det fenomenet uppkommer. Annars har jag inte märkt något problem med bilen -06 2,0D 800mil har den rullat nu sen i januari mestadels landsväg 0,6-0,65l/mil
:???:
Ok men den här bilen har det varit problem sen 30 mil på mätaren fel på mjukvaran det har tagit ca5v att få fram en ny de ska ladda den nästa vecka sa volvo igår.Dom fixa så att bilen fungerade det tog några dagar. Nu hur det visade sig bilen gick över på ett nödläge tror jag det hette bilen var helt orkeslös toppfart ca90km/h då slog man av bilen lät den stå en stund sen var den ok några mil. Har hört att det finns fler bilar med samma problem.Men somm turär så verkar de ha löst det NU :lol:
Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny XC[…]

Vi som beställt nya XC60

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade[…]

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]