Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psygnosis
Jag har en fråga till er som verkligen är helt säkra på detta.

Jag har lagt undan en v70 1.6d 2010 momentum med herrgårdspaket 2 uttagen 2009-07
ratten i den har det nya utförandet men har inte krom inslaget i sig är inte det standard på 2010? försäljaren sa att det är standard på 2011. stämer detta ???

har suttit och tittat på blocket och även pratade även med kompis som och alla har den ratten är det min det sitter fel i eller har alla beställt den extra?

Snälla hjälp mig med denna fråga.
Användarvisningsbild
av Anders E
Ska vara standard på momentum -10 och uppåt, din är ju en sån tidig -10:a att det förmodligen inte införts då.
Personligen tycker jag den helsvarta är snyggare.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Anders E skrev:Ska vara standard på momentum -10 och uppåt, din är ju en sån tidig -10:a att det förmodligen inte införts då.
Personligen tycker jag den helsvarta är snyggare.
Min är summum MY10 och uttagen i december. Den har aluminiuminlägget så det har isf kommit någonstans däremellan.
Användarvisningsbild
av CarMan
Du köper en begangand bil.
du kan alltså kolla hur den ser ut, är du nöjd med hur den ser ut så köper du den, är du inte nöjd köper du den inte.
Du har ingen rätt att anmärka på om den inne håller fel saker. det kan vara bytt ratt, eller så är den beställd med denna ratt, spelar lixom ingen roll. den bil du titat på har denna ratt punkt slut.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Min bil byggdes i december 2009 och har ratten med krom. Tycker denna ratt är snyggare.

Om du inte känner för den gamla ratten tycker jag att du ska välja en annan bil. Det finns många at välja på. :D

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu har jag ingen aning om vilka rattar som är montarade ihopp med vilka utrustningspaket m.m. men reg datumet har ju inget med bilens utrustning att göra, då skule det ju vara mer intresant att se bygg daturm (om det nu skiljer i de olika utrustningspaketen mellan 2 olika modell år)
av Moody
Är det en momentum MY10 bör den definitivt ha krominläggen i ratten. Kolla upp så det verkligen är en MY10 och inte en sent uttagen MY09, du kan se det på chassienumret.

Om det ändå är en MY10 så kolla upp historiken noga.
av Thebobboy
Skulle gissa att du fått en "Kinetic-ratt" om nu ratten i övrigt är en MY10. Kan ju ha varit ett aktivt val utav förste ägaren.
Användarvisningsbild
av gooose
Kinetic vart inte utrustad med "Honda"emblemet i ratten på 10 orna
"Det som kallas kromat"

//Goose
Senast redigerad av 1 gooose, redigerad totalt 0 gånger.

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den h[…]

Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?