Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjornsson86
hejsan.har en v70 01a och har haft ett problem ett tag nu,det är så att rätt som det är så går temperaturvisaren upp i bott och det står (motor temperatur hög slå av motorn)men när jag slår av och känner på motorn så är det inge fel.vatten finns å fläkten går som den ska.men nu på slutet har det räckt med att man stänger av motorn å startar den direkt igen så går temperaturmätaren ner på normalt igen.och det är bara att köra vidare,blir så kanske 2-3ggr i veckan.vad kan de va för fel?är det tempgivaren eller termostaten tro???tack på förhand/mattias
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej hej!

Testa å slänga in din fråga i forumsavdelningen för V70N så får du nog svar fortare än du hinner blinka!
av greenbay
Jag tror mest på givarens kablage, eventuellt givaren.
Och det går att svara även om frågan inte ligger i EXAKT rätt forum, Variosboy!
/greenbay
Användarvisningsbild
av Variosboy
greenbay skrev:Jag tror mest på givarens kablage, eventuellt givaren.
Och det går att svara även om frågan inte ligger i EXAKT rätt forum, Variosboy!
/greenbay
Självklart går det att svar oavsett vart inlägget är postat! Men eftersom jag själv inte hade något svar på frågan men ändå ville hjälpa så tyckte jag det var ett bra och trevligt inlägg att tipsa om rätt avdelning.
Men det tyckte inte du eller!? ?:-/
av greenbay
Ber lite om ursäkt, men jag tolkade ditt svar aningen "näbbigt" och lite messerwichtigt, sorry om du inte menade det så.
/greenbay
Användarvisningsbild
av Variosboy
greenbay skrev:Ber lite om ursäkt, men jag tolkade ditt svar aningen "näbbigt" och lite messerwichtigt, sorry om du inte menade det så.
/greenbay
Normalt sett när jag ser att inlägg hamnat i fel tråd så brukar det ofta vara TS första tråd i forumet, då skriver jag "Hej och välkommen till forumet" i början och sen "Lycka till" i slutet , och där imellan hänvisar jag till rätt avdelning, men eftersom TS den här gången redan skrivit ett antal inlägg så tänkte jag att det kanske låter "näbbigt" om jag säger välkommen till forumet först, så därför skrev jag som jag gjorde.. :|

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]