Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kallegr
hej,undrar om någon kan gissa sig till vad jag fått för malande durrande ljud i bilen,850 se -95,det börjar vid ca 75-80 km och avtar lite grand när jag kommer över 90,tror det kommer från vänster framhjul,när jag ligger i typ 100 km och svänger lite åt vänster då tystnar det,men när jag kör rakt el svänger åt höger låter det samma,durrande malande???
av semmelman
Framhjulslagret gissar jag :)

Om det är ett pulserande bråkande ljud när man svänger i låg fart då är det drivknutarna, så har jag lärt mig men kan ha fel.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Med stor säkerhet framhjulslager.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ändras ljudet när du svänger. Lager kan kollas genom att hissa upp bilen och hålla hjulet i klockan 12 och 6 och rucka på hjulet man kan även lägga en hand lätt på fjäderbenet och snurra hjulet och känna om det är något fel.

Mvh GK
av Dinus740
ja de ändras lite.. men låter aldrig över 30 km i timmen.. men har satt på vinterdäcken nu och hör inget längre.. kanske bara var ett dåligt däck?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Dinus740 skrev:ja de ändras lite.. men låter aldrig över 30 km i timmen.. men har satt på vinterdäcken nu och hör inget längre.. kanske bara var ett dåligt däck?
Kan mycket väl vara så, men var uppmärksam ett tag framgent.

Mvh GK
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]