Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har bytt automat på min S80 -05 mätarställning 8800 mil.
Den nya lådan har gått 900 mil är från en -07:a och har samma lådnummer 30713878
Frågan är. Måste bilen in för uppdatering och något som kallas för nollning av lådan.
Jag tycker att lådan fungerar som tidigare och märker inga konstigheter jämfört med den gamla.
Om svaret är ja. Går det att vänta tills i vår då den ska i för service eller är det något som tar skada om man väntar. Ingår detta i servisen, någon som vet?

Lennart
vid låd byte ska adaptionen nollas, annars är inte jobbet facmanamässigt utfört (det ingår alltså i jobbet) om din verksta inta har gjort detta har dom inte följt MRF avtal!
lennart lundberg skrev:Hej CarMan!

Tack för svaret.
Var i dag på eftermidagen och fick lådan nollad som det kallas.
Lådan var inte bytt på Bilia.

Lennart
Åtarman sig jobbet så ska hela jobbet utföras (har man inte rätt grejor så får man själva åka till nån som har...) annars har man ju inte gjort hela jobbet o ska inte ta åt sig jobbet (sånna företag ska bort från marknaden)
Hej igen CarMan!

En förklaring till min otrohet.
Bilia ansåg att det inte var något fel på lådan, förmodligen för att då borde det ha gått på min garanti.
Därför blev det annan firma som tog felet på lådan och på Folksams maskinskadeförsäkringen, med en självrisk.
Felets art innebar byte av lådan.
En kort förklaring av en lång historia.
Jag har fått svar på min fråga och är nöjd med det.
Ps. Du är en guru på att ge råd till all som ställer både den ena och den andra kluriga frågan.
Har fått många goda råd som hamnar i minnesbanken ”förhoppningsvis” av att läsa nästan alla frågor och svar.
Tack!

Lennart
Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]