Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frorre
Hej, det här blir mitt första inlägg här. Först och främst, ursäkta om jag gör "ännu en jävla tråd om det här", men jag hittade inget riktigt som överensstämde med vad jag ville ha svar på. Planen är följande : billig 360/340 med B200 (vilken är vettigast att börja med? jag antar att det borde vara en F). Motorn ska turbokonverteras, det ska vara BILLIGT! Målet ligger på runt 200hk, är det möjligt? Kanske vettigare att hinka i en B23/230? Jag har rätt så mycket mek-erfarenhet, tillgång till svets, och går utbildning till CNC-operatör. Har tillgång till både styrda och manuella svarvar och fräsar. VAd behöver jag? Hur billigt kan jag komma undan om jag köper allt begagnat ( i möjligaste mån) och gör det jag inte kan köpa själv? Det behöver inte vara nåt monster, men den ska gå bättre än den ser ut att göra :roll: Om det redan finns en/flera trådar om detta får ni gärna länka till dom, vill inte vara ivägen, men jag är kanske bara dålig på att söka? Tacksam för hjälp!
Du kan köpa ett turbokit med förgasare framtaget till 240, 740 från början. Kpl med förgasare, grenrör, turbo med laddrör och bränslepump, endast en rödmotor saknas.
Tänka sig! Precis ett sånt jag har liggande...
PM isåfall!
/greenbay
Bättre är väl att trycka i en B23/230 med turbo, problemet är väl svensk "bilförstöring" som inte gillar sånt. Det dom däremot sällan upptäcker är att man lyfter i en 230glt el. dyl. om man gör det snyggt och utgår från en 360glt eftersom dom seg tämligen lika ut :twisted:
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]