Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gurrish
Hej!

Har en liten fråga och hoppas att någon har erfarenhet att kunna svara på den. Vad händer efter att sista strecket på bensinmätaren slocknat vid bensindrift? Tänds en lampa eller börjar den blinka? Jag har inte riktigt vågat testa att köra så långt på bensin att detta inträffat.

När det bara är ett streck kvar får jag knappt i 20 liter. Det betyder att det sista strecken motsvarar ca 10 liter bensin. :???:
av Fred
I BiFuel får du en mycket tydlig varning i DIM. Den lilla triangeln tänds med orange sken och det står "Bensinnivå låg" (tror jag det är) i displayen. Du kan ta bort texten på samma sätt som för t ex en lampvarning men den orangea triangeln fortsätter lysa tills du tankat.

Tyvärr vet jag inte hur många liter det finns kvar när varningen kommer upp men jag skulle gissa på ca fem...

Mvh
/Fred

P.s. Jag brukar fråga alla BiFuelägare som skriver här om de är med på http://www.forumgas.se. Är du det gurrish? Om inte, spana gärna in forumet där! :D D.s.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]