Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Önskar få se lite bilder på målade bromsok. Tänkte göra det på min egna och ville ha lite tips. Min bil är en svart V70N.

Har hört att Hammarlack ska vara bra men att den tar lång tid att torka. Hur fungerar Hammarlacken mot bromsarna värme? Börjar den rinna?

Lägg in bilder så får jag lite tips!!!!

Tackar på´förhand....

//Mr 76

Flyttade tråden hit, tycker den passar bättre här :D
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av Ramon
Njae, det är snarare så att Hammarlack torkar förhållandevis snabbt. Det som dock tar lite tid är härdningsprocessen. Färgen tål -20 till 150grader (80 grader konstant), så det ska inte vara några problem.

Se lite mera info om Hammarlack här:
http://www.hammerite.com/sverige/hammarlack.pdf

Jag har dock ingen bild på färgat bromsok :oops:
Användarvisningsbild
av Danneman
Ahh.. måste ju vara medlem för att se det :(
av Sid
Tar 5 sek att regga sig. Så in o kolla, vart riktigt snyggt.
Användarvisningsbild
av Ramon
Sid skrev:Tar 5 sek att regga sig. Så in o kolla, vart riktigt snyggt.
Inte för att jag var så intresserad av att se bilderna (man har ju sett ett antal färgade ok förut...), men det är så oerhört störande med forum där man inte kan kika runt som gäst :(
Användarvisningsbild
av greeeken
Ramon skrev:
Sid skrev:Tar 5 sek att regga sig. Så in o kolla, vart riktigt snyggt.
Inte för att jag var så intresserad av att se bilderna (man har ju sett ett antal färgade ok förut...), men det är så oerhört störande med forum där man inte kan kika runt som gäst :(
Jag håller med dig.
Orka regga sig på 10000 olika forum
av Sid
Kan va trist kanske att man inte kan surfa runt där som gäst. Men du lär inte sett otal målade volvo ok med volvo logga. För övrigt meningslös kommentar som inte har nått med tråden att göra.
Användarvisningsbild
av greeeken
Sid skrev:Kan va trist kanske att man inte kan surfa runt där som gäst. Men du lär inte sett otal målade volvo ok med volvo logga. För övrigt meningslös kommentar som inte har nått med tråden att göra.
Har väll en del med tråden att göra.
Tycker att när man länkar till någon sida så ska man slippa registrera sig för att kunna se på sidan.
För övrigt så ar jag reggat mig där för ca 2 veckor sen, tror du jag kan gå in där? nä
Nog talat om det.

Finns det nu ingen mer info som trådskaparen frågar om????

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

Problem med ac + drivrem

[Bilder]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]