Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av smuggler
hej, ha fått ett konstigt fel på min xc70 d5-04, det började med att det stog att antisladd tillfälligt avstängd, sen dog varvräknare, klockan, sen kom det upp bromsfel stanna snarast, jag la av polerna över natten sen va problemet löst,,,,,, trodde jag, nu en månad senare samma problem och nu startar den inte och på växel spaken lyser inte lampan för vilken växel som jag har i. har en geartronic

hjälp
Senast redigerad av 1 smuggler, redigerad totalt 0 gånger.
av smuggler
Toffelhjälten skrev:In och läs av. Låter som ett avbrott på CAN-nätet (brukar bli dyrt :( )
tack vad är dyrt
av Lapaol
Jag har fått ungefär samma fel på min V70 D5 och verkstaden tror att det är jordfel och rekommenderar mig att åka till Volvo för att koppla in datorn.
av smuggler
tack, då var det väl bara att ta på sig overallen och ge det ett försök, man kan ju alltid pröva
Användarvisningsbild
av CarMan
När hade vi senast ett jordfel på dessa bilar?
& hur kan et jordfel ge denna symtom ? (fins det en teori bakom påståendet? eller drar man bara till med nått som låter bra?

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]