Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hasse007
Hejsan

Jag har bytt klossar (Biltema) fram på min V70 -98

Inre klossen rider inte på bromsokets sadel för klossen......vad är fel ?

Hasse007
av hasse007
Blev medlem igår så jag vet inte hur man skickar med en bild

Men om Grammse (eller någon annan) anger sin mailadress kan jag skicka en bild på problemet

Tackar på förhand
Hasse
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kopiera länken "Hotlink för forum (alt. 1)" till inlägget här på jagrullar.

/Kalle
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tror jag vet vad trådskaparen menar, jag har samma fenomen på mina eftermarknadsklossar eller vad dom nu ska kallas. Fick böja till fjädrarna på baksidan av beläggen innan dom satt någorlunda.
av hasse007
Tackar Grammse för svaret

Jag tyckte bara att det var konstigt att inre klossen hänger "i luften" och inte mot oket. Annars hänger ju båda klossarna baktill på hållaren för oket. Och innre klossen med fjädrarna i bromscylindern.

Tycker att bromsarna låter mycket. Har försökt med Biltemas gummidämpare på klossarna men det hjälpte inte mycket. Nästa försök får väl bli kopparpasta.

Tack igen alla
Hasse
av *pettson*
hasse007 skrev:Tackar Grammse för svaret

Jag tyckte bara att det var konstigt att inre klossen hänger "i luften" och inte mot oket. Annars hänger ju båda klossarna baktill på hållaren för oket. Och innre klossen med fjädrarna i bromscylindern.

Tycker att bromsarna låter mycket. Har försökt med Biltemas gummidämpare på klossarna men det hjälpte inte mycket. Nästa försök får väl bli kopparpasta.

Tack igen alla
Hasse
Du har alltså kört in klossarna nu? Menar eftersom du förväntar dej att dom ska vara tysta?
Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]