Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ny här! Tråkigt att första inlägget handlar om problem.... :???:

Hämtade min V70 -06 igår och testade telefonen idag, satte i mitt simkort och får fram Telia i displayen, samt mottagningsstaplar, när jag trycker på knapparna kommer ljudet ur högtalaren i nackstödet, enligt displayen kopplar samtalet upp och minuträknaren tickar på, men ändå inget samtalsljud.

Något jag missat, tryckt på något? Har sökt som en galning här , men hittar mest fel, typ att använda rätt simkort.

Tacksam för hjälp!

//Noob ;-//
Vet inte om jag kan vara till hjälp men volymen styr du på ratten + eller minus på höger sida. Kolla om du har ljud i luren som sitter i mitten konsolen åtminstone på min 04.a där har du också en volym ratt på luren. :)
pabur skrev:Vet inte om jag kan vara till hjälp men volymen styr du på ratten + eller minus på höger sida. Kolla om du har ljud i luren som sitter i mitten konsolen åtminstone på min 04.a där har du också en volym ratt på luren. :)

Prövat det med!
Ibland har det hänt att man lagt av sekrites luren, o då hörs ju ljudet i den.
Felkoderna har ju givit svaret redan...det är fel på antingen micken i handfree eller i sekretessluren. Jag har något minne av att man kan plugga ur sekretessluren utan att det påverkar telefonens funktion. I så fall kan du koppla ur den och se ifall det funkar. Är det samma problem så är det, medhelst uteslutningsmetoden, handfreemicken.
Har testat lite mer nu, den jag ringer från bilen hör mig bra men jag hör den andre skrapigt, ibland bättre och ibland sämre. Det gäller både handsfreehögtalaren och sekretessluren.
Mottagningen har legat mellan tre staplar och fullt och det finns fortfarande inga felkoder.
Vad kan det vara? Tips mottages gärna.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]